Kirstens afskedsreception

På opfordring følger her talen til Kirsten i forbindelse med afskedsreceptionen søndag d. 28. december 2014.

Dagens store fremmøde vidner om, hvad det er – eller rettere, hvem det er – vi i dag markerer...

Kære Kirsten, hvis jeg skal sætte et enkelt ansigt på Give Golfklub, må det uden tvivl blive dit!

Du har været med hele vejen fra klubbens start, hvor du blev valgt ind i den første bestyrelse - dengang både medlemstal og budgetter var mere beskedne, og hvor grunden blev lagt til mange af de ting, som vi i dag tager for givet.

Du sad med i bestyrelsen i seks år, indtil 1997, og fortsatte herefter som formand for vores begynderudvalg med ansvar for et af de allervigtigste områder i klubben, nemlig at vores nye medlemmer fra starten bliver taget godt imod og får et positivt indtryk.

Netop i den rolle har du sat dit tydelige spor i bevidstheden hos de fleste af os – og jeg oplevede selv som ny golfspiller i 1997, at du som det mest naturlige tilbød at gå en runde med flere af os nye, hvis vi ikke lige kunne finde andre, erfarne medlemmer at følges med.

Begynderne har i alle årene og er stadig dit store fokusområde. Der findes ikke mange golfspillere, som er startet med at spille golf her i klubben, som ikke husker din venlige modtagelse og store hjælpsomhed som en af de første oplevelser i klubben.

I 2002 besluttede bestyrelsen at ansætte klubbens første lønnede medarbejder på kontoret. Mængden af administrative opgaver var efterhånden blevet så stor, at det ikke længere var en holdbar løsning at få dem varetaget af skiftende frivillige.

At valget dengang faldt på dig virkede som det perfekte match, for du fik hurtigt styr på tingene og løftede samtidigt serviceniveauet til helt nye højder. Din ansættelse var og har hele tiden været på deltid – men du har aldrig været så god til at holde regnskab med timerne.

Du har aldrig været nærig hverken med din tid eller din hjælpsomhed. Din lyst til at være der for andre har betydet, at du kun sjældent er kommet fra kontoret til fyraften - og på vej ud af døren, er du så kommet i tanke om, at gulvet vist hellere må få en tur, eller at det var tid til at luge lige ukrudt i et blomsterbed. Jeg skal understrege, at det ikke har været en del af din jobbeskrivelser – men sådan er du bare.

Siden din ansættelse har du også siddet med på bestyrelsesmøderne som vores livline i forhold til at være godt orienteret om, hvor der har rørt sig blandt medlemmer og gæster – og du har på din stilfærdige og lidt indirekte facon altid sørget for at få dine budskaber og holdninger frem. Tak for din hjælp i forhold til bestyrelsen i alle årene.

Det blev til 13 år som vores første klubsekretær, og din stol vil blive svær at overtage. Du har været og er en fantastisk ambassadør for vores klub, og du repræsenterer alle de værdier, som vi gerne vil kendetegnes ved: imødekommenhed, fleksibilitet og plads til alle.

Du har givet udtryk for, at du vil stå til rådighed for din afløser, lige så meget som der er behov for – naturligvis, kunne man fristes til at sige – og så er du vist kommet til at sige, at du også efter i dag gerne vil bidrage til det frivillige arbejde med vores begyndere. Det vil vi ikke prøve at tale dig fra.

Siden du i sommer meddelte bestyrelsen, at du ønskede at stoppe i forbindelse med din 65 års fødselsdag og afslutningen på denne sæson, har vi ikke været i tvivl om, at vi gerne ville markere dig, fordi det for klubben er afslutningen på en epoke med dig som vores daglige ansigt udadtil. Så mange tak fordi du efter en smule pres fra vores side gav os lov til at holde dagen i dag.

Jeg har også personligt i det seneste halve år set frem til i dag - ikke fordi du nu stopper, men fordi jeg så endelig kan få mulighed for på vegne af klubben at takke dig for din store indsats. Der var fuld opbakning fra bestyrelsen, da jeg i sommer foreslog det - og vi har siden fået henvendelser fra flere sider om det samme – så derfor er det mig en stor glæde og en ære, på vegne af bestyrelsen i dag at kunne udnævne dig som æresmedlemskab i Give Golfklub.

Med dit æresmedlemskab følger livslang kontingentfrihed, hvilket du om nogen har fortjent. Jeg håber, at du vil gøre flittigt brug af det, og at du vil få glæde af det i rigtig mange år fremover. Vi vil finde et godt sted her i huset at hænge æresbeviset, som du nu har fået.

Kirsten, jeg vil gerne sige dig tusind tak for den kæmpestore og uvurderlige indsats, som du i årenes løb har ydet for klubben. Jeg vil gerne bede Jer alle om at hjælpe med at udbringe et stort leve for vores alle sammens Kirsten.

Keld Juhl Jensen

Generalforsamlinger